515

June 9, 1986

THE GAO RENDERS ITS VERDICT:
THE U.N. INFORMATION SERVICE IS ANTI—AMERICAN

INTRODUCTION

The U.S. General Accounting Office has confirmed that the United
Nations' main public information organ is biased against the U.S. A
recently completed GAO content analysis of materials produced by the
United Nations Department of Public Information (DPI) finds that these
materials frequently oppose key U.S. interests, discuss U.S. policies
in a biased manner, and distort or ignore U.S. positions at the United
Nations. '

In theory, DPI, which is a part of the U.N. Secretariat, has the
responsibility "to promote to the greatest possible extent an informed
understanding of the w?rk and purposes of the United Nations among the
peoples of the world." Its 1946 Mandate from the U.N. General
Assembly specifically prohibits it from engaging in _"propaganda."2
Yet the GAO report finds that the DPI is indeed producing propaganda
that is distressingly anti-American. This is an extremely serious
finding, since DPI publications and broadcasts are regarded as
credible sources of information in most of the world's nations--
especially in the more than 100 developing countries. The DPI#s |
anti-American barrage thus directly undermines U.S. interests abroad.
To make matters worse--and more galling--the U.S. is the most generous
supporter of DPI, paying for 25 percent of its total budget. '

1. General Assembly Resolution 13(1), February 13, 1946.

2. Ibid,



The 53-page GAO Report, entitled "Analysis of Selected Media
Products Shows Half Oppose Key U.S. Interests," is notable for its
restrained tone and sound methodology. The GAO team took great care
in selecting representative information materials and made every
effort to insure that the results of its analysis would be
authoritative, i.e., that other well-informed, impartial raters would
reach very similar conclusions about the materials in the study.
Similarly, the team members did not include those publications and
broadcasts whose degree of opposition to U.S. interests they did not
agree on in their statistical analysis.

The GAO gives the DPI the benefit of the doubt at every
opportunity, taking note of the Under-Secretary General for Public
Information's statements and directives on the need for press
neutrality, emphasizing the cooperation of DPI officials, and several
times mentioning that the U.S. is in a minority position on a number
of the political issues on which DPI reported. Furthermore, other
important questions about DPI, such as whether the Department really
needs a staff of 162 professionals, were not considered. The findings
of the Report, though, are all the more powerful because of the GAO'S
scrupulously balanced attitude. Conclude the investigators:

We found that a substantial number of the media items
opposed U.S. interests because they took political positions
unfavorable to U.S. interests and/or contained indications
of bias against the United States. Indications of bias
included language which biased discussions against the
United States, coverage of arguments for only one side of
important political issues for some media items, and
imbalanced presentation of material in DPI's Radio
Perspective program.

METHODOLOGY

The Report, requested by Senator Arlen Specter, the Pennsylvania
Republican, was prepared over a ‘period of nine months by a team of GAO
auditors. Their research is based on DPI documents obtained from U.N.
Headquarters in New York and the U.N. Information Center -in
Washington, as well as on interviews with officials of DPI, the State
Department, and the U.S. Mission to the U.N. To insure the
comprehensiveness and accuracy of the Report, a total of 90 "media
pieces" produced between late 1983 and August 1985 were selected for
analysis. They represented five distinct types of media activity
which the GAO concluded have "wide dissemination or impact" and/or
"were most likely to contain interpretative data": free DPI
publications; transcripts of Radio Perspective, the most widely
distributed U.N. taped radio program; transcripts of World
Chronicle, the principal DPI television production; "Perspective"
features from U.N. Chronicle, DPI's main periodical; and summaries




of briefings given at the U.N. to representatives of several hundred
nongovernmental organizations.

All of the selected broadcasts and publications dealt directly
with one of four issues chosen by the State Department from a list of
11 "priority areas which the General Assembly identified for the focus
of public information activities": apartheid, disarmament, new world
orders (New International Economic Order, New World Information and
Communication Order, and the Law of the Sea), and "the question of
Palestine." The Department chose the first three issues "based on
their importance to U.S. interests and the need to have related U.S.
positions fairly presented," and included "the question of Palestine"
because of Specter's specific interest in DPI's treatment of Israel.

The State Department then "provided criteria defining what
political positions would be considered contrary to current U.S.
policies and/or interests for the four topic areas." On the so-called
question of Palestine, for example, State's guidelines urged the GAO
to consider as contrary to U.S. policies and/or interests statements
which "challenge Israel's right to exist." On materials relating to
the New World Information and Communication Order, the State
Department advised that statements which “advocate a policy of
government control over the content of media communications" would be
contrary to the U.S. position.

Three GAO evaluators carefully analyzed the texts of the 90
broadcasts and publications, guided not only by the State Department
criteria but also by a detailed and pretested set of GAO evaluation
. guidelines. Each paragraph of every text was rated, first to
determine whether its political positions supported, opposed, were
neutral toward, or unrelated to U.S. policies and/or interests and,
second, to determine bias for or against the U.S. by identifying
"emotional language, language emphasis, and imbalanced comparisons of
the United States and other nations." Emotional language included the
use of terms like "racist," "imperialist," and "barbaric," which would
clearly prejudice any discussion of an issue.

Each evaluator rated each item, using a seven-point scale,
ranging from "very opposed" to U.S. policies and/or interests (1) to
"very supportive" of them (7). The basis for these ratings were the
"proportion of paragraph text determined to be favorable or
unfavorable," "incidence of statements containing bias for or against
the United States," "relative prominence of favorable and unfavorable
text within the media piece," and "balance of coverage for major
arguments on both sides of the political issues discussed."

Finally, the raters agreed on their scoring 87 percent of the
time, a very high rate. The GAO is therefore confident that other
well-informed raters analyzing the same materials would reach very
similar conclusions.




PRINCIPAL FINDINGS

The results of the study firmly indict the Department of Public
Information. Of the 79 items on which all of the raters fully agreed,
38 were neutral or balanced, while a majority of 40 opposed U.S.
interests and policies. One item supported U.S. interests. While the
40 that opposed U.S. interests showed a relatively even degree of
opposition (15 slightly opposed, 15 moderately opposed, and 10 very
opposed), the lone item supporting U.S. interests did so only
slightly.

DPI coverage of the "question of Palestine" and apartheid was
particularly unfavorable to U.S. interests. This is particularly
damaging considering the volume of media items DPI produces on these
subjects. Out of 79 items, 9 of 11 items on the "question of
Palestine" and 17 of 26 items on apartheid opposed U.S. interests.
Two-thirds of the unfavorable items, moreover, were rated moderately
to very opposed, while none were supportive of U.S. interests to any
degree. Seven of 26 disarmament items were opposed to U.S. interests,
with none supportive, and 6 of 16 new world orders items were
similarly opposed.

Typical of this intense opposition to U.S. interests is a
publication on apartheid--a Background Paper from the Second World
Conference to Combat Racism and Racial Discrimination--published by
DPI in June 1983. The paper is clearly an excerpt from a study by
Aureliu Cristescu, the Romanian Special Rapporteur of the
Sub-Commission on Prevention of Discrimination and Protection of
Minorities of the U.N. Commission on Human Rights, but is prominently
labeled "United Nations Department of Public Information." The paper,
which purports to be a study of the right to self-determination,
states that:

. While colonialism, in the traditional sense, is nearing
its end, imperialism and the policy of force and diktat
continue to exist and may persist in the future, under the
guise of neo-colonialism and power relationships. The
exploitation by colonialist forces of the difficulties and
problems confronting developing or recently liberated
countries, interference in the internal affairs of those
States and attempts to maintain, especially in the economic
sector, a relationship based on inequality are serious
threats to the new States. Economic pressure and domination,
interference, racial discrimination, subversion and .




intervention and the threat of force, are neo-colonialist
device; against which the newly independent states must
guard.

Though this is an accurate analysis of Soviet foreign policy
goals, its target is clearly the West--"colonialist forces" are
multinational corporations, for example, and "recently liberated
countries,” likewise, include Nicaragua, but not Grenada. The fact,
however, that this paragraph (and the entire document, for that
matter) could have been lifted verbatim from any Soviet propaganda
text seems not to have troubled DPI or prevented its distribution as a
United Nations document for which the U.S. pays the lion's share. As
an indication of GAO's fairness, it rated this report as only
"moderately opposed" to U.S. interests.

In its paragraph by paragraph analysis, GAO found that, of all
textual materials related to U.S. interests, almost 45 percent were
unfavorable to those interests, while roughly 11 percent were
supportive, with the balance neutral. The Report notes that "some
items, however, contained a higher concentration of unfavorable text
than was average," including "8 media items with 40 to 85 percent of
the text rated as opposed to U.S. interests.”

On the topic of the Middle East, virtually all U.N. documents
contained high incidences of unfavorable text, testifying once again
to the U.N.'s relentless campaign against Israel. Example: the
"Programme of Action for the Achievement of Palestinian Rights"
adopted by the International Conference on the Question of Palestine
in 1983 and published by DPI urges all U.N. members, among other
things, to:

(9) Consider ways and means of meeting the threat that Israel
poses to regional security in Africa in view of Israel's
disregard of United Nations resolutions, and its close
collaboration with the apartheid regime in the economic,
military and nuclear fields, thereby contributing to the
continued illegal occupation of Namibia and enhancing the
regime's repressive and aggressive capacity.

. (10) Encourage, through bilateral and multilateral contacts, all
States, including Western European and North American States
which have not yet done so, to welcome all peace initiatives
based on the recognition of the inalienable rights of the
Palestinian people, which were also welcomed by Chairman Yasser

3. DPI No. 768, 6/83.




Arafat in his address Po the International Conference on the
Question of Palestine.

These recommendations have been disseminated worldwide under the
aegis of the United Nations.

Considering the large degree of opposition to U.S. interests
found in DPI materials, the GAO team extended their analysis and
discovered that, while only 2.5 percent of the paragraphs contained
outright bias of any kind, virtually all of it was directed against
the United States. As bad, arguments supporting U.S. policies were
given little or no coverage at all. Explains the GAO report:

...a greater proportion of the materials provided .
better or much better coverage for arguments opposed to U.S.
policy positions. The most items identified by any
evaluator as covering arguments supporting U.S. positions
better than those opposing them was three....We found 11
cases (about 16 percent) where only one side of the issues
was presented and no arguments favoring the U.S. position
were given at all.

The primary cause of this pattern of opposition to U.S.
interests, then, is not so much flagrant bias as the extensive and
favorable coverage given to arguments opposing U.S. positions,
virtually never presented with sufficient rebuttal.

The best example of this phenomenon is the Declaration of the
North American Regional Conference for Action against Apartheid‘
published by DPI in its semi-annual review, Objective: Justice,
and included in the GAO study. As the GAO notes of the U.N.'s taped
radio program, DPI sometimes presents "U.S. public figures opposing
U.S. policies rather than featuring official U.S. delegations or
spokesmen." "Dissident spokesmen from the Soviet bloc," said GAO,
"were not featured in any of the items in our study."

Yet this also occurs in DPI's publications, as the Qbjective:
Justice review makes abundantly clear. DPI briefly reports on the
Conference, which was held in June 1984 to consider the situation in
Southern Africa and "the policies and actions of Canada and the United
States with respect to the struggle for liberation in Southern Africa
..." and then publishes in full the Conference's Declaration, which
includes excerpts from the speeches of Senator Edward Kennedy, the
Massachusetts Democrat, Rev. Jesse Jackson, and Professor Angela
Davis, former Vice-Presidential candidate of the Communist Party of

4. DPI No. 803, 4/84.

5. DPI No. 834, 12/84; Objective: Justice, Vol. XVI, no. 2.




/

the United States. The text explicitly criticizes all of the policies
of the United States and Canada in Southern Africa, openly advocates
support for the South-West Africa Peoples Organization and other
terrorist groups and refers in thinly veiled terms to the desirability
of popular action against the Reagan Administration in the (then
upcoming) 1984 Presidential election. There is no coverage at all of
any views supporting any element of U.S. policy and no indication that
the views of the five Americans quoted (Kennedy, Jackson, Davis, Mayor
Andrew Young of Atlanta, and Charles Yancey, a Boston City Councillor)
do not represent the full spectrum of U.S. political viewpoints.

THREE TRENDS

The Report's findings highlight three particularly disturbing
trends.

First, although all the documents analyzed were published by DPI
and relied largely on DPI source material for the information and
opinions expressed, other sources also were used in preparing
broadcasts and publications. These included U.N. General Assembly
resolutions, statements and speeches by U.S., Soviet, and
"non-aligned" representatives and delegates, and programs of action
and declarations from U.N. Conferences. The remarks by Soviet bloc
representatives predictably were very unfavorable to U.S. interests.
But so were virtually all the other sources which DPI used in
preparing these materials. States the GAO: "Non-aligned country
spokesmen and reporters opposed U.S. interests 59 percent and 34
percent of the time, respectively. About 54 percent of the text
attributable to U.N. General Assembly resolutions and about 74 percent
of the text attributable to programs of action and declarations from
U.N. conferences opposed U.S. interests.”"

Even when DPI spokesmen themselves discussed the U.S. or issues
important to U.S. interests, says the GAO report, "their statements
were neutral about 53 percent of the time, opposed to U.S. interests
about 44 percent of the time, and supportive of them about 3 percent
of the time." The fact that DPI broadcasts and publications
frequently opposed U.S. interests, though certainly significant in and
of itself, must nonetheless be viewed in the context of the U.N.'s
broad, systemic anti-American and anti-Western bias.

Second, the format that received the highest negative ratings in
every respect is Radio Perspective, the taped U.N. radio program.
It is also the format over which DPI has the greatest editorial
control. According to the GAO, DPI presents and arranges "“selected
bits of statements by member state delegates on issues under
discussion in principal U.N. bodies" on the program, while "a DPI
narrator provides commentary on these statements and links the various
cuts in a logical format." This enables DPI "to select which speakers




and statements it wishes to highlight in presenting a specific topic,"
and has evidently been used to promote unbalanced and misleading
discussions of key issues.

The GAO notes, in particular, that "statements by Western
spokesmen selected by DPI were in some cases too short and/or vague to
adequately explain their views or policies," that "U.S. or Western
explanations of policy were often given lesser prominence or
sandwiched between large amounts of opposing discussion," and that "In
two cases, the speakers selected to illustrate political positions
were exclusively from the Soviet bloc and non-aligned states."
Example: one Radio Perspective program involved a discussion of the
prospects for a World Disarmament Conference and featured speakers
from Sri Lanka, Poland, Hungary, Czechoslovakia, and Bulgaria.
Example: a program discussing the lLaw of the Sea Convention had

speakers from Malta, Czechoslovakia, East Germany, and Trinidad and
Tobago.

Although the U.N.'s television program, World Chronicle, is
less openly biased, it is still distressingly unbalanced. A 1983
World Chronicle program,6 for instance, featured James Jonah, then
Secretary General of the Second World Conference to Combat Racism and
Racial Discrimination; a transcript of the program was subsequently
reprinted in one of DPI's magazines, Objective: Justice. 1In it Jonah
starts by discussing racism in South Africa, but then cites instances
of racism in Britain, Australia, New Zealand, the "Nordic Countries,"
and "many Latin American countries." He mentions no instances of
racial discrimination aginst non-Russians in the Soviet bloc, much
less Afghanistan.

Prompted by the DPI-appointed moderator, who characterizes the
U.S. as a country with "a major racial problem," Jonah states that the
U.S. and Israel will not participate in the Conference because the
1975 resolution equating Zionism with racism has not been repudiated.
The message this discussion conveys, as that of similar Radio
Perspective programs: the U.S. and Israel are pariahs, petulantly
defying world opinion and acting as accomplices in criminal and
hegemonistic policies. The United States' strong anti-colonial stand
and its achievements in civil rights are ignored.

The U.S. ;he target of another attack in a similar World
Chronicle program dealing with the internatlonal economic
situation. The guest, Mr. Shridath Ramphal, Secretary-General of the
Commonwealth Secretariat, begins by speaking generally about the debt
crisis, and then attacks the International Monetary Fund, charging it

6. World Chronicle No. 140, 1/84; Qbjective: Justice, vol. XVI, No. 2, 12/84,
7. World Chronicle, No. 157, 5/84.




with "insensitivity" and claiming that it is "introducing, in fact,
more and more chaos" into the world economy. Michael Littlejohns, the

DPI selected moderator, then queries Mr. Ramphal on the causes of the
IMF's insensitivity:

Littlejohns: Is this a reflection of the attitude of the United
States, the Reagan Administration, at this time?

Ramphal: I'm afraid I must say, it seems to be very directly a
reflection of that policy. And I say that with sadness, because
a part of the integrity of the IMF, is that it should not follow
the policy prescriptions of any single member country no matter
how powerful. So the integrity of the Fund is under attack.

Littlejohns: So the United States is calling the shots in the
IMF?

Ramphal: We know (emphasis DPI's) the United States is

calling the shots and it is sad because this has not been in the
tradition of the United States which helped at Bretton Woods and
after to build these institutions, because the United States
believed in internationalism. It really did believe and at times
sustained that belief when Europe was floundering and faltering.
The United States today, seems to be pursuing policies which are
the very antithesis of internationalism.

Ramphal continues to state that "We talk about the Soviet Union
and its satellites. We don't talk about Europe as a satellite of the
United States, but you know, quite a lot of the time it behaves in
that way." Asked by a New York Times reporter about the Eastern
bloc's attitude toward the debt crisis, Mr. Ramphal concedes that the
Soviets "have a very bad record of practical assistance to the third
world," but then notes that "They've helped liberation movements,
movements that have been pursuing just struggles with arms. And that
has been a help and a contribution." This equation between arming
Marxist insurgencies and pouring billions of dollars into development
assistance, the attacks on U.S. policy and the integrity of the U.S.
commitment to global economic development--all these factors combine
to once again paint the U.S. as a villain on the international scene.

The third and most significant trend cited by GAO is the
"multiplier effect" of the worldwide distribution of DPI products on
world public opinion. The GAO notes that "the worldwide dissemination
of DPI materials through the high-impact media of radio, television
and the press amplifies the effect these materials may have on world
understanding of events and issues before the United Nations." Indeed,
DPI publishes and distributes over two million documents annually:;
issues two periodicals and coordinates the activities of 66 U.N.
Information Centers worldwide; broadcasts over 3,000 hours of radio
programs annually in 25 languages to 167 countries (all currently
suspended pending leasing renegotiation of facilities from the Voice




of America) and distributes 110,000 taped programs to radio stations
worldwide; provides press services to almost 300 print and electronic
media correspondents from 45 countries; produces 1,000 television news
packages annually; sponsors or helps produce as many as 10 original
films every year and regularly dissem}nates more than 150 U.N. films

- annually through information centers.

Although the cumulative impact of these activities is difficult
to quantify, it is undeniable that the U.N. plays a major role in the
development of world public opinion, especially in the Less Developed
Countries. Notes Singapore's Ambassador to the U.S. Tommy Koh,
formerly his country's representative at the United Nations:

If you were in Asia or Africa or Latin America 15 years
ago and you asked people about the Palestinians, everyone
looked puzzled. Today, students, intellectuals, and
political activists in every country know about the
Palestinian cause and sympathize with it. That's the result
largely of the U.N. People are always underest}mating the
importance of the U.N. in altering perceptions.

DPI's "public information" mandate, thus, is a significant and
powerful one. As such, the fact that U.S. views do not get a fair
hearing in DPI media products should be a matter of serious concern.
Furthermore, though the causes of worldwide anti-Americanism are

surely complex, the role that DPI may play in encouraging such an
attitude should not be overlooked.

DPI RESPONSE TO THE GAQO REPORT

On April 21, three days after the GAO report was released, DPI
issued a public response, which purports to expose the GAO's errors
and inconsistencies. It is unfortunate that DPI flatly refused to
take the GAO's criticisms in a constructive spirit; it is astonishing
that DPI would attack the accuracy of the widely respected GAO.

In its response, DPI claims that:
1) The documents analyzed were ones over which DPI had little

editorial control, and thus reflected only the mandates of the U.N.
Committee on Information.

8. See Roger A. Brooks, "The U.N. Department of Public Information: A House of Mirrors,"
Heritage Foundation Backgrounder No. 332, February 23, 1984.

9. The New York Times Magazine, September 16, 1984, p. 62.

- 10 -




It is true that DPI is guided by the public information mandates
of the Committee on Information, where Western countries are in a tiny
minority. It is also true that DPI reprints and distributes many
documents over which it has little or no editorial control.

Yet this overlooks the crucial point that the most biased media
type--Radio Perspective--was the one over which DPI exercises the
greatest control. DPI chooses the speakers, format, and subjects. As
a result of DPI's extensive control, the discussion of the issues is
often very unbalanced. The Department also has a good degree of
editorial control over its magazines, television program, and briefing
summaries.

Furthermore, though DPI, as a part of the U.N. Secretariat, is
guided by the directives of the U.N.'s Member States, William C.
Sherman, former Deputy U.S. Representative to the Security Council,
has perceptively noted that "The Secretariat does what the member
states ask it to do. On the other hand, there are always ways for the
Secretariat to operate to insure that the member states ask it to do
the right things."lo The fact, therefore, that DPI is in some
instances responding to politicized mandates and/or reproducing the
biases of other departments or the U.N. generally (a fact which the
GAO noted), cannot adequately explain the persistent and pervasive
opposition to U.S. interests in these media types.

2) The documents selected for GAO analysis, argues DPI, were an
unrepresentative sample.

GAO chose samples from a range of different media on the specific
grounds that they were likely to be widely distributed or were
broadcasts and publications over which DPI had substantial editorial
control. The GAO carefully chose documents that directly addressed
the four subject areas selected by the State Department. Furthermore,
the GAO included in the Report all 72 media items which DPI produced
between January 1984 and August 1985 on the selected subjects in the
five media categories. This is hardly an unrepresentative sample.
The fact that the GAO did not analyze such general interest
publications as Everyone's United Nations has no bearing on the
GAO's conclusions, since such publications were unlikely to contain
any interpretative data confirming or denying charges of bias and
opposition to American policies and positions.

10. As quoted in Linda M. Fasulo, ed., esenting America: Experien

Diplomats at the U.N, (New York: Praeger Publishers, 1984), p. 297.




3) The subjects chosen, says DPI, prejudged the result.

The U.S. is indeed in the minority in the General Assembly and
other U.N. bodies on apartheid, the "Question of Palestine," new
world orders, and to a lesser extent, disarmament. But it is
precisely for this reason that it is critical that U.S. positions be
fairly presented. As for the GAO ignoring DPI media products dealing
with Afghanistan and Kampuchea, these issues were not identified by
the General Assembly for a focus of public information activities, as
the other subjects were. Consequently, there is a very limited
selection of materials on these subjects prepared by DPI. These
subjects, moreover, are not discussed at practically every session of
every U.N. body, agency, and conference, as are the other subjects.
Nor does DPI produce and distribute massive amounts of materials on
Afghanistan and Kampuchea, as they do on the other issues.

4) Multilateral information activities cannot be judged,
maintains DPI, by any "narrowly defined" national interest.

The U.S. of course does not and cannot expect the U.N. Department
of Public Information to serve as a mouthpiece for its views and
policies. What the U.S. (and every other U.N. member) can expect,
though, is that these views and policies are represented accurately
and fairly. In the case of the U.S. they clearly have not been. To
state, as DPI does, that it can never satisfy all U.N. members is
disingenuous and overlooks one of the most interesting findings of the
GAO report: that the U.N. Department for Disarmament Affairs'
publications were "notably neutral," and present conflicting U.S. and
Soviet views in a generally unbiased and balanced manner. If this
Department, which handles a highly complex, contentious and emotional
issue, can achieve a high degree of professionalism and objectivity in
its publications, so should DPI.

CONCLUSION

The GAO report recommends that "The Secretary of State develop a
review process to better monitor selected U.N. public information
materials." However, as Assistant Secretary of State for
International Organization Affairs Alan L. Keyes noted in his comments
on the GAO report, this would be extraordinarily difficult and time
consuming for State Department officials and staffers at the U.S.
Mission to the U.N., considering the huge volume of materials that DPI
produces. It would be worth the effort only if intended to verify
that DPI were removing the anti-American bias from its products. The
State Department should set deadlines for this.

In the meantime, the U.S. vigorously should protest this bias at
the next meeting of the Committee on Information, which begins June




15. If DPI fails to respond to American concerns and does not meet the
State Department's deadlines or refuses to do so, the Reagan
Administration and Congress should initiate two policies:

1) publicize the fact that DPI is biased and counter the bias in
publications and broadcasts; and

2) halt U.S. funding of DPI's budget, which for the 1986-1987
biennium is roughly $75.7 million. Of this, the U.S. pays 25 percent
or approximately $19 million.

As Senator Specter stated in a recent letter to Secretary of
State George Shultz: "The GAO study has clearly shown that our
interests are not being furthered by DPI and I strongly urge- that all
U.S. funding for this program be withheld until DPI produces unbiased
and fair materials that do not undercut our vital interests."

It is quite simply too much to ask the American taxpayer to bear
the double burden of paying to have the U.S. and its positions and
policies misrepresented before the world.

Thomas E.L. Dewvey
Policy Analyst

- 13 -



